SCHUBERTH prilba E1 Cut blue

Doprava zadarmo

Značka: Schuberth / Produkty od Schuberth

Cena s DPH: 740,40 

Cena bez DPH: 611,90 

Vyberte veľkosť

XS na objednanie
S na objednanie
M na objednanie
L na objednanie
XL na objednanie
2XL na objednanie
3XL na objednanie

Potřebuješ poradit?
Přeměříme s tebou velikosti a uděláme cenu na míru.

Volejte každý den od 9 - 21h

Nech nám zprávu a ozveme se

Prilba Schuberth E1

Schuberth E1 je prilba pre Enduro jazdca. Má prvotriedne prepracovaný aerodynamický tvar a je veľmi tichá. Samozrejmosťou je odnímateľný a umývateľný interiér. Je vybavená uzatvárateľnými ventilačnými otvormi, ktoré sú vybavené odnímateľným a umývateľným filtrom, ktorý vyčistí vzduch v prašnom prostredí.

E1 je vybavená dvomi integrovanými anténami pre zvýšenie príjmu FM rádia a Bluetooth. Využitie najnovšej komunikačnej technológie Cardo, Bluetooth® SRC-System slúži ako interkom s ostatnými jazdcami. Možnosť pripojenia k jednotke GPS, k MP3 prehrávaču alebo k pripojeniu mobilného telefónu pre navigáciu, počúvanie hudby alebo telefonických hovorov. Schuberth SRC-Systém sa predáva samostatne.

funkcia:

Interiér prilby bol navrhnutý s menším počtom švov a univerzálnejším strihom výstelky.
Vylepšené EPS s integrovanými anténami pre SRC-Systém, ktoré zlepšuje dosah rádia a Bluetooth.
Micro-lock remienok na upnutie s posuvnou prackou.
Vylepšený západkový mechanizmus plexi.
Integrovaná slnečná clona.
Pre tento rok sa jazdci dočkali podarených farebných kombinácií, ktoré vznikli v novom dizajnovom centre.

škrupina:

Škrupina je ponúkaná v dvoch veľkostiach XS-M, L-2XL. Je vyrobená použitím typického procesu lisovania, vďaka tomu umožňuje vysokú stabilitu a nízku hmotnosť.

Materiál: STRONG vlákno, prilba je vyrobená zo sklenených vlákien so špeciálnou živicou, ktorá sa pridáva a stláča vo vákuu pri vysokom tlaku, vďaka ktorému vznikne prilba, ktorá je mimoriadne robustná.

EPS:

EPS penová vložka má modulárnu konštrukciu pre zaistenie optimálneho tlmenia nárazov. Táto konštrukcia zaručuje lepšie vstrebávanie a rozloženie síl, optimálne tlmenie nárazov.

výstelka:

Špeciálna výstelka prilby bola vyvinutá v súlade s konceptom Schuberth Comfort Fit, ktorý zabezpečuje, aby prilba pohodlne a bezpečne sedela na hlave vo všetkých situáciách. Kombinácia starostlivo vybraných materiálov Coolmax a Thermocool zabezpečuje, aby výstelka odvádzala vlhkosť a pri vyššej okolitej teplote mala chladiaci efekt.

ventilácia:

Vďaka konštrukcii ventilačných otvorov sa prívod čerstvého vzduchu zvyšuje až o 60%. Kombinácia viaccestných kanálov (hlava / brada / ústa) v kombinácii s EPS penovou vložkou zaisťuje, že čerstvý vzduch je účinne rozvádzaný v celej oblasti hlavy.

Anti-Roll-Off System (AROS) bol špeciálne vyvinutý ako bezpečnostný prvok a je začlenený do každej prilby Schuberth. To zaisťuje, že prilba nemôže skĺznuť z hlavy, keď je uzavretá a remienok správne nastavený. Nebezpečenstvo je minimalizované v dôsledku malého uhla náklonu.

plexi:

Mechanizmus EasyChange umožňuje meniť priezory veľmi rýchlo a jednoducho, bez použitia náradia. Pozícia City = Mikroventilácia ponúka maximálnu ventiláciu na cestách pri nižších rýchlostiach. Pinlock fólia chráni plexi proti zahmlievaniu.

Prilba E1 je certifikovaná podľa noriem DOT a ECE.

Môžeme Vám poradiť?

Pokiaľ ste nenašli všetky informácie v popise produktu, neváhajte nás kontaktovať. Radi Vám pomôžeme s výberom.

Firma Schuberth bola založená v roku 1922 a začínala ako rodinný pivovar. Čoskoro sa ale preorientovala na výrobu vojenských prilieb. Po vojne k nim pridala motocyklové prilby a tiež ochranné prilby do baní a stavebného priemyslu, či policajné a hasičské prilby. Špeciálne divízie sa venujú vývoju prilieb pre Formulu 1 a od roku 2003 má Schuberth uzavretú dohodu s tímom F1 Ferrari. Najznámejšou tvárou značky je Michael Schumacher, ktorý sa podieľal aj na vývoji motocyklových prilieb. 

Súčasná továreň sa nachádza v Magdeburgu, kam sa presťahovala v roku 2004 po zjednotení Nemecka z predchádzajúceho dlholetého pôsobiska Braunschweigu. Na rozdiel od inýc výrobcov, Schuberth odolala pokušeniu presťahovať časť výroby do krajín smerom na východ, kde je lacnejšia pracovná sila, a všetky svoje aktivity ponechala doma v Nemecku (aj keď vlastne bývalom východnom). Má to svoju logiku: Schuberth nemá v kolekcii žiadne termoplastové helmy za dve tisícky, a nepotrebuje teda nutne osekávať náklady na nimimum - radšej ponúkne zákazníkovi tú najvyššiu kvalitu. 

V obrovskej hale (údajne najväčšej oceľovej hale v Európe) pracuje cez 300 zamestnancov, ktorí ročne vyrobia zhruba 1,5 milióna prilieb, z toho asi 200 000 prilieb pre motorkárov. 

Celý proces začína prípravou materiálu na škrupinu. Rovnako ako u všetkých ostatných modelov sa vonkajší skelet prilby vyrába zo sklolaminátu, takže zo všetkého najskôr sa vystrihajú z pásu tkaniny dva polkruhové tvary, ktoré budú neskôr tvoriť pravú a ľavú polovicu škrupiny. Na spevnenie sa ku sklolaminátu pridáva vrstva tkaniny z polyerylenového vlákna Duroplast. Dôležitá informácia na začiatok: 80% všetkých úkonov sa robí ručne a len pätinu pracovných činností ostarávajú roboti. To sa týka hlavne rezania, lakovania, brúsenia a ďalších "špinavých" technológií. 

Na ďalšej pracovnej stanici sa nastrihajú kusy sklenej tkaniny a spevňujú vrstvy Duroplast vytvarujú do požadovaného tvaru naťahovaním cez kopyto. Dve polovice oboch tkanín sa potom spoja vo finálnej forme, ktorých je niekoľko veľkostí a pridá sa živica. Postup tvarovania skeletu prebieha tak, že sa do formy vloží tkanina, zaleje sa živicou a vnútro budúcej škrupiny sa vyplní gumovým balónikom, ktorý sa nafúkne na presne stanovený tlak. Tým vznikne rovnomerná vrstva po celej ploche. Forma sa následne ohreje a tlak v kombinácií s teplotou škrupinu vytvrdí.

Každá škrupina hneď po vytiahnutí z formy dostane unikátny identifikačný štítok s čiarovým kódom, ktorý ju sprevádza celým procesom. Pri každom ďalšom vykonanom úkone sa naskenuje, takže v elektronickej databáze sa dá kedykoľvek zistiť aktuálny stav rozpracovanosti, vrátane mien pracovníkov (a hlavne pracovníčok), ktorí jednotlivé úkony vykonávali.

Škrupina, ktorá zatiaľ skôr pripomína zmrznutého bombule, potom putuje na ďalšiu stanicu, kde robot vodným paprskom vyreže presný tvar budúcej prilby a otvore na hľadie. Ani tu ale nechýba ľudská práca - každá škrupina prejde po vyrezaní vizuálnou kontrolou a jedna z desiatich sa musí podrobiť prehliadke. Kvalitu si v Schuberthe kontrolujú naozaj na každom kroku.

V nasledujúcej fáziprilba získa svoju finálnu farbu. Najskôr sa ale musí nastrihať plničom, nechať zatvrdnúť, prebrúsiť, skontrolovať, prípadne nerovnosti znovu premazať plniacim tmelom a znovu prebrúsiť, pokiaľ nie je prvá vrstva dokonale hladká. Na nej sa potom strieda niekoľko ďalších farieb vrátane konečného odtieňu, a prilba si môže ísť po samolepky. 

Tu nastáva asi tá najväčšia piplačky z celého procesu. Samolepky sú tenké ako motýlie krídla a pracovnice, ktoré je aplikujú na povrch škrupiny, musí mať nielen presnú a kľudnú ruku, ale tiež trojmesačné školenie. Samolepky sa nanášajú samozrejme ručne a pre ich jednoduchšie umiestnenie sa používa mydlová voda. Každý deň prejde týmito šikovnými rukami asi 500 škrupín. Poslednou vrstvou škrupiny je tvrdené bezfarebný lak.

Tým je vonkajšia časť prilby hotová a prichádza na radu interiér. Niektoré vnútorné diely sa vyrábajú priamo v továrni Schuberth, iné firma kupuje od subdodávateľov. Napríklad polystyrenové výstelky si necháva vyrábať inou nemeckou firmou, ktorá ale využíva technológiu vyvinutú Schuberthom. Za hľadaním optimálnych tvarov a tvrdosti polystyrénu sú stovky hodín práce, ale z vlastnej skúsenosti môžeteme potvrdiť, že prilca C3 a C3 PRO sedí na hlavne naozaj perfektne. 

Prilba postupne prechádza linkou, kde sa na jednotlivých zastávkach postupne namontujú ventilácie. Napríklad horná ventilácia u modelu C3 nie je pripevnená napevno, ale ostáva vynímateľná, aby sa dala ľahko vyčistiť od hmyzu. Potom sa prinituje remienok - spolu so zadnými upínacími páskami, ktoré zabraňujú zošmyknutiu remienka z brady v prípade pádu - vloží polystyrenová výplň, anténa na Bluetooth, polstrovanie, lícnice a akustický golier. Na ten sú v Schuberthe mimochodom veľmi pyšní, pretože prilba C3 vďaka nemu dosahuje veľmi nízku hlučnosť (85 dB). Pri závodných prilbách je naopak niekedy žiaduce, aby sa zvuky z okolia dostali až k jazdcovým ušiam. Na to má Schuberth inú vychytávku - športový model SR1 je na zadnej strane opatrený dvomi záslepkami, ktoré sa dajú kedykoľvek vybrať. Kto potrebuje na závodoch počuť motor (svoj či súperovej motorky), jednoducho záslepky pred štartom vytiahne. 

Zaujímavé je tiež, že interiér dámskeho prevedenia modelu C3 PRO má špeciálne navrhnutý tvar pre ženskú tvár a používajú sa v nej tiež mäkkšie materiály na výstelku.
V prípade modelu C3 je potreba ešte pridať odklápaciu bradovú časť. Tá sa vyrába na oddelenej miniatúrnej linke a pridáva sa na prilbu až v záverečnej fázi spolu s plexi a slnečnou clonou. Ak neviete, prečo mý plexi pod hornou hranou radu malých trojhranných výstupkov, tak je to opäť na zníženie hluku. Prúdiaci vzduch sa vďaka nim od plexi lepšie odtrháva, a pri pootvorenom hľadí nedochádza k nepríjemnému pískaniu.  

Vo finále sa prilba ešte raz preleští, a keď čítačka naposledy odpípne jej čiarový kód, môže ísť do krabice. Nie každá prilba sa dostane až k zákazníkovi - niektoré skončia v špeciálnom testovacom laboratóriu. Prilby Schuberth ako je známe, patria k najbezpečnejším a splňujú drtivú väčšinu svetových noriem. Európska bezpečnostná norma ECE 22.05 napríklad ukladá výrobcom povinnosť urobiť záťažový test na desiatich kusoch ku každej sérii vydaných homologačných štítkov (3 200 ks). Schuberth dokonca posiela na crash-test viac prilieb, než je predpísané minimum. 

V testovacom centre sa kruh uzatvára, pretože so skúšobným laboratóriom úzko spolupracujú konštruktéro a designéri nových modelov. Okrem toho má Schuberth svoj vlastný aerodynamický tunel (ako jediný z výrobcov prilieb)a zamestnáva obrovský tým. To sa môže zdať - vzhľadom k počtu modelov motocyklových prilieb - až prehnané, ale vývojári sa venujú tiež ostatným prilbám z produkcie značky Schuberth. 

Viac na: http://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/jak-se-vyrabi-prilby-schuberth-27444.html
Copyright © Motorkari.cz

Z rovnakej kategórie

Novinky na e-mail

Chcete dostávať aktuálne informácie o zľavách, akciach a výhodach na Váš e-mail? Stačí len vyplniť svoj e-mail.

Kontakty

Telefon: +420 725 917 903
E-mail: eshop@bonmoto.sk

Otváracia doba
Po-Pá: 9:00 - 19:00
So: 8:00 - 16:00

Aby sme Vám mohli web lepšie prispôsobiť, ukladáme súbory cookies. Používaním webu s tým súhlasíte. Potrebujem viac informácií.
`