Evolúcia bezpečnosti
Príchod najnovšej technológie od Alpinestars

Revolúcia alebo evolúcia?

Tak je to tu! Alpinestars konečne uvoľnil medzi nás, bežných smrteľníkov, svoj najnovší technologický skvost. Čoskoro si totiž budete môcť zaobstarať tú najvyššiu úroveň pasívnej i aktívnej ochrany, ktorú je v súčasnosti možné chcieť a mať pre najrozšírenejší segment motorkárenia: enduro. A stojí to iba zlatky... Avšak, dá sa na bezpečie dať cenovka? Podľa výrobcu dá, nie je vyložene ľudová, na druhú stranu ale má dosť čo ponúknuť.

Výhody na cestách av teréne

Vedeli ste, že s novým systémom od Alpinestars už nemusíte mať obavy z jediného zlého manévru na ceste alebo v teréne? Vďaka možnosti meniť bombičky "po ceste" sa otvárajú nové možnosti pre bezstarostné cestovanie, napríklad aj do odľahlých kútov Albánska, bez obáv z obmedzenia vlastnej ochrany. Navyše už so sebou nemusíte voziť chránič krku, ktorý do kufra naozaj neschováte...

Z okruhov na cesty

Keď pôjdeme poporiadku, tak sa najviac padá a najvyššiu úroveň ochrany potrebujeme asi pri pretekaní na okruhu. Tam airbagy vznikli, tam sa vyvíjali a tam sa mnohokrát otestovali v praxi. Preto prvé samonafukovacie vesty niesli mená ako „Race“, vpínali sa natvrdo do kombinéz a samostatne k videniu neboli.

To je ale predsa len trošku úzke zameranie a pomerne nepraktické prevedenie. Nie zakaždým sa mi hodí vyjsť na cestu v kombinéze. A preto keď už mám „know how“ prečo nepustiť vysokú úroveň ochrany aj medzi normálnych jazdcov na cestách? Po prvé je takých jazdcov viac a za druhé si rozhodne nezaslúži menej starostlivosti a ochrany. Preto svetlo sveta uzreli vesty ako TECH-AIR 5 a nedávno aj odľahčená verzia TECH-AIR 3. Vesty sú "prenositeľné z bundy do bundy, z motorky na motorku a praktickosť vzrastá.

Zber údajov na záchranu životov

Zdá sa, že sa tieto kroky osvedčili. Vesty sa rozšírili medzi ľudí, veselo sa predávali a predovšetkým pomáhali, keď prišlo na lámanie chleba. A tiež robili jednu veľmi dôležitú činnosť. Zbierali dáta. V dnešnej dobe to znie skoro sprosto, ale pokiaľ to niekde má férové opodstatnenie, tak tu.

Ono je totiž jedna vec zbierať dáta a tvoriť aktivačný algoritmus v "laboratórnych podmienkach" závodného okruhu. Vopred určené polohy tela, vopred určené pohyby, vopred predvídateľné karamboly. Lenže jazdeckých, dopravných a iných situácií je v reálnom svete predsa len viac a sú oveľa rozmanitejšie.

Vývoj a dáta

Aj naďalej sa Alpinestars venoval koreňom av "medzičase" vytvoril famóznu TECH-AIR 10. Avšak to sme ale opäť na tom okruhu, však? Lenže teraz už mal výrobca aj dáta z oveľa rozmanitejšieho prostredia, postupne v priebehu času ladil aktivačný algoritmus, zisťoval čo je ešte jazda a čo už je pád, alebo nehoda.

Je toho na ten malý elektronický mozoček, ktorý je vo veste, veľa na skrúpanie a nikde inde nedostane viac zabrať ako niekde, kde ste na hranici pádu vlastne celý čas. Kedy už padám a kedy som len trafil kameň? Kedy som dostal nekontrolovateľný šmyk a kedy si len odkĺzavam zákrutu na šotoline?

Ja to neviem, ale nová TECH-AIR OFF-ROAD to vie.

Predstavenie TECH-AIR OFF-ROAD

Všetci vyznávači jazdy na ostrom endure alebo aj cesťáci so sklonmi k šotoline môžu jasať. V novom čierno červenom balení totiž dostanete celkom štandardný celotelový pancier s veľmi neštandardným bonusom vo forme airbagu.

A teraz malé tajomstvo...

Nie je len na použitie v podmienkach Dakaru, kde mimochodom exceluje a väčšina jazdcov používa práve tento airbagový systém, ale môže sa s ním aj na ceste. Ide totiž o verziu V2, prvé modely predsa len museli najskôr vyskúšať pretekári (zdravíme Miloša) v reálnych podmienkach ostrého endura, aby sme my všetci ostatní dostali produkt s dvojročnou záručnou dobou a výrobca sa pod svoj produkt nehanbil napísať svoje meno.

Je jedno, či cez neho hodíte iba dres, alebo goretexový komplet. Vďaka 3 jazdným režimom si vyberiete štýl jazdy a môžete frčať. Na začiatku som písal niečo o častom "testovaní" airbagu na okruhoch v polohe ležmo. Možno si skúste si vygôgliť tohtoročného chasníka z dakaru, ktorému sa pod zadkom rozlomila motorka na dva kusy, keď práve topil pod kotlom. V okamihu naozaj neočakávateľného polenia motorky si nepolámal rebrá o riadidlá a nepohol si ani krkom, necvakol si kľučku. Vstal ako panáčik michellin a odkríhal sa pozrieť, čo že sa to vlastne pokazilo.

Vesta učite nie ... tá zafungovala perfektne :)

Ochrana predovšetkým

Je jedno či mal ten alebo ten endurový airbagový systém... či už Helite, alebo Alpinestars, nezatvárajme oči pred evolúciou. Zvlášť pokiaľ teraz výrobcovia ponúkajú niečo, čo nepatrí nutne iba do prostredia najtvrdších motoristických závodov sveta, ale aj na poľňačky, šotoliny a cesty.

A aby ste nekupovali zajaca vo vreci, príďte sa pozrieť na jednu z našich predajní , vyskúšajte a možno v nej už rovno odídete.

Leoš Pavlas

Ako malý skautík som sa nevydal ani pre nanuka bez toho, aby mi spoločnosť robilo moje fialové BMX. Možnosť sa niekam dostať rýchlejšie ako pešo prinášal ten nenahraditeľný pocit slobody. Navyše z kopca sa ani nemuselo šliapať... A potom mi dedo ukázal niečo, na čom sa nemuselo šliapať ani do kopca... Večne rozsypaný pionier sa tak stal mojou modlou a ja som bol už v tej chvíli definitívne stratený.

Zobrazit více

Doprava zadarmo

pri objednávke nad 50 €

Dostupnost produktů

více než 100 000 položek skladem

Stabilní postavení na trhu

přes 20 let zkušeností na trhu

24/7 na chatu a hotline lince

100% péče o zákazník

Lídři v novinkách a inovacích

velký výběr produktů

Rychlost doručení

Při objednání do 12h v ten den odesíláme

Férové ceny

Akcie, zľavy, výpredaje

100% | 101 Underground Riders | ABUS | ACEBIKES | Acerbis | ADIDAS | AGV | AIRMAN | Airoh | Akrapovič | Alfa Romeo | ALPHA TAURI | Alpine | Alpinestars | AOKI | Aprilia | Arai | ATHENA | AYRTON | BELL | BELRAY | BELTOP | BERING | BIKE-IT | BMW Motorrad | Bosch | BREMBO | BROGER | BS-BATTERY | BÜSE | Cardo | Cassida | CASTROL | CELLY | CL BRAKES | Clover | CYBER GEAR | Dainese | Dakar | DAYCO | Daytona | DEI DESIGN ENGINEERING | DOMINO | Ducati | Dunlop | Evolution | F1 | FERODO | Ferrari | Fixed | FLY RACING | Forma | FORSA | FOX | Furygan | GAERNE | GATES | GMS | GOETZE | GOLDFREN | GP Racing Apparel | Guns | HELD | HELITE | HIFLO | HJC | Honda | ICETOOLZ | Icon | Interphone | IXON | iXS | JMC | JMP | JMT | K-Tech | KAPPA | Kawasaki | KELLERMANN | Kenny | KettenMax | KNOX | KOVIX | KOYO | Kriega | KTM | LEAR CHEMICAL RESEARCH | Lindstrands | Liqui Moly | LS2 | LUCAS | LV8 | MAISTO | MBW | McLaren | Meatfly | Mercedes | MIVV | MIW | MOBIUS | MOTION STUFF | Moto Guzzi | Motohadry | Motorex | MOTUL | MTZ | Muc-Off | NanoConcept | NEXX | NG | NGK | Nissin | NOCO | Nolan | Nolan N-com | Nostalgic Art | NTN | NYPSO | Oakley | OSRAM | Oxford | PANDO MOTO | Parts Europe | PAX MOTIVE | PEAK DESIGN | Pipercross | PMJ | POLISPORT | Porsche | Progrip | Pull-in | QTECH | Quad Lock | R-TECH | Rapide | RDB | REBELHORN | REDBULL | REDBULL SPECT | REDLINE | Renthal | Restless | REV´IT! | Riday | Ride and Roll Krew | ROLF | RST | Rusty Pistons | S100 | Schuberth | Scorpion | Scott | SENA | Shad | SHARK | Shoei | Sidi | SIEM | SINTER | SIXS | SKF | Smell of Life | Smell Well | SNAP industries | SPARK | SPIDI | STABILUS | SW MOTECH | TCX | TecMate | The Roses | Thor | TRILOBITE | TRIUMPH | TUCANO URBANO | UFI | Unpass | USWE | ValterMoto | Vector | Vespa | VR46 | WAYGOM | X-lite | Xiaomi | YAKUZA | Yamaha | YOKO | YUASA | ZADI | Zandona

Novinky na e-mail

Chcete dostávať aktuálne informácie o zľavách, akciach a výhodach na Váš e-mail? Stačí len vyplniť svoj e-mail.

Kontakty

Telefon: +420 725 917 903
E-mail: [email protected]

Otváracia doba
Po-Pá: 9:00 - 19:00
So: 9:00 - 16:00